За дорученням Департаменту освіти і науки облдержадміністрації 10.03.2021 заступник директора КУ «Навчально-методичний центр якості та координації господарської діяльності навчальних закладів області» Андрій Вовк взяв участь у засіданні робочої групи щодо розробки перспективного плану оптимізації закладів освіти Рукшинської сільської ради та перспектив розвитку закладів освіти громади за участі голови ТГ Олега Горбатюка, директорів закладів дошкільної, загальної середньої освіти, старост населених пунктів громади та голів батьківських комітетів.
Андрій Вовк проаналізував індекс фінансової спроможності ТГ, окреслив перспективи розвитку ЗЗСО області у світлі реалізації положень Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, створення опорних шкіл в області та перспективи створення академічних ліцеїв. Також було вивчено перспективи формування мережі ЗЗСО області та Рукшинської ТГ та наголошено на тому, що підготовка перспективного плану розвитку закладів освіти зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти, орієнтацією на потреби учні в освітньому процесі, дитиноцентризм, створення сучасного освітнього середовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання.
Кожна четверта школа в Україні є малокомплектною. Проблема низької наповнюваності класів характерна, здебільшого, для сільських населених пунктів. Саме через малокомплектність класів проводиться оптимізація шкільної мережі. Громадськість неохоче йде на прийняття рішень, однак вони вимушені це робити, оскільки утримувати неефективну освітню мережу не дозволяє обмежений бюджет громади. Адже державна освітня субвенція розраховується за формулою, яка розподіляє кошти відповідно до наповненості класів. Тобто, чим нижча наповнюваність класів у школі, тим менше коштів отримує місцевий бюджет на її утримання.

Вартість навчання 1 учня в малокомплектній школі втричі вища за навчання в повнокомплектній. До прикладу, за даними того ж Мінфіну, середній показник бюджетних витрат на 1 учня по Україні складає 14,9 тис. грн на рік. Показник витрат на освіту 1 учня в малокомплектній школі може сягати від 40 до 60 тис. грн. на рік. Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу.
Варто зауважити, що ТГ витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень малокомплектних шкіл, ці кошти громади могли би вкладати в енергоефективні заходи та спрямовувати на проекти розвитку.
Тому питання приведення мережі до потреб громад є першочерговим до вирішення. Департамент освіти і науки надасть будь-яку допомогу та підтримку територіальним громадам у вирішенні даного питання.