PISA-2025: три школи Буковини стали учасницями пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти
15-річні школярі Буковини братимуть участь у пілотному етапі міжнародного дослідження якості освіти — PISA-2025. Воно оцінює здатність учнів використовувати здобуті знання, уміння та навички в реальному житті.
PISA (Programme for International Student Assessment — це програма міжнародного оцінювання учнів, створена за ініціативою Організації економічного співробітництва й розвитку (ОЕСР).
Дослідження PISA спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу. Тестують 15-річних учнів та студентів, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти. Зокрема, визначають рівень володіння читацькими, математичними й природничо-науковими компетентностями.
Дослідження визначає, наскільки добре учні можуть скористатися здобутими знаннями з цих галузей і вирішувати різні ситуації саме на практиці. З погляду держави, це важливо насамперед для оцінки стану своєї освітньої системи та аналізу її місця серед інших країн у світі. А також з метою визначення питань, що потребують уваги з боку закладів освіти та уряду щодо покращення ситуації в подальшому.
Міжнародне дослідження PISA організовують раз на три роки, починаючи з 2000-го, за рахунок членських внесків країн-учасниць. В Україні тестування проводили у 2018 та 2022 роках.
Кожне дослідження PISA має провідну компетентність, яка досліджується глибше за інші. Для PISA-2018 це була читацька грамотність, PISA-2022 – математична, PISA-2025 – природничо-наукова компетентність. Також у 2025 році тестування проводитиметься в галузі навчання в цифровому світі та оцінювання з англійської мови.
Наразі Україна готується до проведення третього етапу PISA-2025, якому передує пілотний етап. У школах його проводитимуть з 8 квітня до 6 травня. Особливістю цьогорічного пілотного етапу є те, що учні проходитимуть тестування онлайн (у 2018 році – паперовий варіант, 2022 – із використанням флешок).
Усі дані, зібрані в PISA, є суворо конфіденційними. Тому заклади освіти, що братимуть участь у програмі оцінювання, не оприлюднюються, і жоден із них не буде ідентифіковано в будь-яких звітах.